Noderīga informācija par 16v ieplūdes kolektoriem.

Engine | Gearbox
Forum rules
Uzsākot jaunu tēmu:

1. Precīzi nodefinē tēmas nosaukumu. Kurai markai, kas nedarbojas un kas notika. Piemēram, ja tev ir pazudis apgaismojums instrumentu panelī, tad nosaukums sastāvēs no vw markas un sērijas "Golf Mk2", tālāk - kādam priekšmetam/kurā vietā un kāda problēma. Tātad nosaukums būs "Golf Mk2 instrumentu panelim pazuda apgaismojums". Nevis "instrumentu panelis".

2. Lai iegūtu konstruktīvu atbildi - ir jābūt konstruktīvam problēmas raksturojumam/aprakstam. Konstruktīvam, nevis referāta formas atstāstam.
Post Reply
gabtmotors
Posts: 47
Joined: 20.02.2010, 17:25
VW: Golf/Jetta/Bora Mk..? GTI..
Location: Rīga
Contact:

Re: Noderīga informācija par 16v ieplūdes kolektoriem.

Post by gabtmotors » 11.03.2010, 19:15

ABF garums man sanāca 480 mm . tatad 19" butu istās. atliek tikai samerit tilpumu resīverim ....kas salies ūdeni :?

User avatar
aigars
Posts: 2146
Joined: 08.10.2008, 13:00
VW: Golf/Jetta/Bora Mk..? GTI..
Location: Bauska, Iecava, Jelgava
Contact:

Re: Noderīga informācija par 16v ieplūdes kolektoriem.

Post by aigars » 02.07.2010, 23:58

sniegs nokusis, a karba joprojam taisaas..
Bet es te vel kadu info uzraku nau par 16v, bet bik ir kas noderiigs....

Pamatprasības pret ieplūdes kolektoru:

a) ieplūdes kanāla garumam no karburatora gaisa ieplūdes atveres līdz virzulim priekš katra cilindra ir jābūt vienādam un pēc iespējas mazam, vai arī – īpaši piemeklētam, lai varētu izmantot gāžu plūsmas viļņu radīto retinājumu un plūsmas inerci. Uz zemāk esošā zīmējuma ir redzama eksperimentāli iegūtā līkne, kas norāda optimālo ieplūdes kolektora garumu pie dažādiem kloķvārpstas apgriezieniem. Ieplūdes kolektora garums tiek mērīts no virzuļa virsmas apakšējā maksimuma stāvoklī, līdz karburatora gaisa ieplūdes atverei;

b) kolektora forma: diametrs, izliekumi, leņķi, kā arī kanālu iekšējā virsma nedrīkst radīt pretestību degmaisījuma plūsmai, nodrošināt kvalitatīvi un kvantitatīvi vienādu degmaisījumu visos dzinēja cilindros, t.i. – izslēgt iespēju rasties lokālam degmaisījuma bagātinājumam, vai otrādāk – liesināt to.

c) degmaisījuma plūsmas virziena maiņām ir jābūt minimizētām, lai nepieļautu inerces zudumus un degmaisījuma “atsūkšanu” no vārstiem;

d) plūsmas pulsācijai, ko rada virzuļu kustība, ir jābūt iespējami vienmērīgai savos intervālos. Ir lietderīgi, lai ieplūdes takts sakristu ar kārtējo pulsācijas radīto spiediena kāpumu ;

e) degmaisījuma temperatūrai atšķirīgos ieplūdes kolektora atzaros ir jābūt vienādai, lai panāktu vienādu degvielas daudzuma iekļūšanu visos cilindros.

Daudzcilindru dzinējiem lai panāktu vienmērīgu cilindru piepildījumu ar degmaisījumu daudzkārt lieto vairāku karburatoru sistēmas, kur atsevišķos gadījumos karburatoru skaits var sakrist ar cilindru skaitu. Tādejādi tiek panākts maksimāli identisks cilindru piepildījuma koeficients, kas pats par sevīm jau nozīmē jaudas kāpumu. Aizvietojot vienu karburatoru uz vairākiem ir jāpievērš uzmanība degmaisījuma sastāvam, jo samazinot gaisa daudzumu, kas plūst caur karburatoru, mēs vienlaikus arī samazinām degvielas daudzumu degmaisījuma. Tas palieks “liesāks”. Degvielas daudzums degmaisījuma karburatora dzinējam ir atkarīgs no degvielas dīzēm un gaisa daudzuma, kas plūst caur karburatoru. Samazinām gaisa plūsmu – samazinās ne tikai degmaisījuma daudzums, bet arī tā kvalitatīvie rādītāji, t.i. gaisa-degvielas attiecība degmaisījuma vienībā.

Ieplūdes kolektoru konstrukcijā var lietot gan lēzenus pagriezienus, gan arī taisnstūra locījumu. Lēzenie liekumi dod mazāku caurplūdes pretestību, bet pagriezienos rodas tendence degvielas neiztvaikojušām daļiņām novirzīties uz malējiem cilindriem, kas noved pie degmaisījuma “liesināšanas” priekš vidējiem cilindriem. Bez tam ieplūdes kolektoros ar lēzeniem locījumiem nepilnīgi iztvaikojusī degviela var kondensēties un plūst šķidrā veidā uz tuvākiem cilindriem, kas arī nozīmēs nevienmērīgu degmaisījuma sastāvu cilindros.

Taisnstūra/asi pagriezieni kolektoros novērš iepriekšminētos trūkumus, bet rada papildus plūsmas pretestību. Tāpēc arī tika teikts, ka ieplūdes kolektora konstrukcija ir kompromiss starp vairākām pretrunīgām prasībām.

Pēdējā laikā dažiem karburatoru dzinējiem ir redzētas speciālas uzmavas uz karburatoru gaisa atverēm, kas ļauj izmainīt dzinēja ieplūdes kolektora garumu un panākt iespēju izmantot ieplūdes pulsāciju labākam cilindra piepildījumam.

Ieplūdes kolektora šķērsgriezums var būt gan apaļš, gan četrkantains. Četrkantaina šķērsgriezuma priekšrocība ir iekš tā, ka viņam ir lielāka iekšējā platība (labāk izgaro degviela), kā arī tāda forma samazina plūsmas tieksmi uz spirālisku virpuļošanu, kas rodas pietiekami garos ieplūdes kolektoros un var krietni traucēt dzinēja darbību. Dzinēja galvas kanāliem, kā arī ieplūdes kolektora iekšējām virsmām ir jābūt slīpētām, bet ne līdz spoguļa tīrībai. Ieplūdes kolektora diametrs tiek piemeklēts saskaņā ar cilindru/karburatoru skaitu ar tādu aprēķinu, lai degmaisījuma ātrums dzinējam darbojoties ar maksimāli atvērtu droseli nepārsniegtu 50m/sek. Lai palielinātu degmaisījuma blīvumu un līdz ar to skābekļa/degvielas daudzumu vienā degmaisījuma litrā, ir jācenšas nodrošināt iespēju karburatora ieplūst maksimāli augstam gaisam. Dažkārt var izvadīt karburatora gaisa atveri ārpus dzinēja telpas, citreiz ir nepieciešams padomāt par dzinēja telpas papildus ventilāciju.

Publikācija no interneta un gudrām grāmatām.
Ex: Audi A6C6 2.0 TDi
Daily: Golf6 1.4 Fsi
Ex: Audi A4B6 1.9 TDI quattro
Ex: Golf4 1.9 TDi
Ex: Audi A3 2.0 TDI [Nozagts]
Ex: Golf3 GTI 2.0 16v ABF [best ever]

User avatar
Ernc
Posts: 518
Joined: 25.07.2008, 16:29
Location: Rīga, Pārdaugava
Contact:

Re: Noderīga informācija par 16v ieplūdes kolektoriem.

Post by Ernc » 10.07.2010, 23:36

Uzdūros šim iekš vwmotion. Džeks jau tur pārpublicējis un es pārpublicēšu velreiz, jo ļoti iepatikās. Labi izskaidrts utt. Kā arī labi paskaidrots kas un kāpēc (arī "eksperimentāli pierādīts" ir labs paskaidrojums :D ).

Marsian wrote:no audi-style foruma
+
http://www.clubgti.co.uk/forum/showthread.php?t=146976
Šīs ir zināšanas, tā kā izlasīt un iegaumēt! :D
Spameris :D

Post Reply

Return to “Motors | Kārba”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest