VW Golf 4 / Bora spidometra riņķu uzstādīšana

Do It Yourself!
Sadaļa par paveiktajiem darbiem pašu rokām - kā pamācība citiem!
Post Reply
User avatar
Lakkijs
Posts: 1269
Joined: 26.02.2007, 13:07
VW: BOLF
Location: Talsi, Latvia
Been thanked: 4 times
Contact:

VW Golf 4 / Bora spidometra riņķu uzstādīšana

Post by Lakkijs » 24.02.2014, 22:41

Shii ir pamaaciiba kaa uzstaadiit taadus niekus kaa (chromerings, Tachoringe) jeb lv spidometra rinjkji. To cena svaarstaas ap 20ls un kalpo tikai kaa bling - bling :roll: Pieejams daudzaam auto markaam un modeljiem. Kaa tur izskataas ar jaukshanu nenjemos spriest. Mans komplekts bija pa 20ls kaa arii ir - preciizi nepateikshu - kuriem golfiem standartaa kkas liidziigs jau iekshaa... Iisteniibaa pirmaa sajuuta atverot paku bija, tie 20ls par shito suu.... bet nu laika gaitaa tas mainiijaas.

Shtrumenti:

+ paaris dazhaada izmeera plakanie skruuvgriezhi
+ superliime
+ seerkocinji
+ salvetes
+ koka kliilji
+ dvielis

Image

Image

Teikshu kaa ir, diezgan liels chakars... bet rezultaats priecee, jo izskataas sameeraa daargi. Ar ko tad saakam? Vispirms atvienojam akjiititim (-) polu. Nolaizham zemee stuures liftu un pievelkam stuuri uz seviim.

Image

Image

Tad jau varam kjerties pie spidometra uzliku nonjemshanas. Kopumaa taa ir dermantiina detalja ar 2 plastmasas klipšiem galos.

Image

Image

Ja tagad nedaudz pieceljam dermantiinu, redzam taadu kaa plastmasas sprostu, to vertikaali uz augshu dabuut aaraa. Var nokrakshkjeet bet uz augshu vajadzeetu viegli iznaakt. Detaljas viens gals izskataas luuk shaads.

Image

Otrs gals sprauzhas zem spidometra taadaas kaa sliedees. Pretii vaacieshu rakstiitajai pamaaciibai, shamo pacelt uz augshu un tad uz aizmuguri vilkt, es to neieteiktu. Saakumaa izmeegjinaajos visaadi, liidz izdariiju otraadi.. Paceelu to dermantiinu tik taalu liidz vareeju tikt pie 2 torx skruuveem ar kuraam turas spidometrs, un tad apskatiijos kaa demonteejas. :roll: Varat dariit taa vai uzreiz meegjinaat horizontaali izvilkt detaljas otru galu virzienaa uz seviim, bet ja spidometra stiprinaajumi buus apluuzushi - iznaaks ar visu spidometru. Vinjai ir aizsprosts tipa mazs guljoshais policists.

Image

Image

Kad tas veiksmiigi izprepareets tiekam pie abaam skruuveem nosaciiti viegli klaat. Skruuves aaraa - iznjemam spidometru tik taalu lai tiekam pie shtekeriem. Katraa pusee pa vienam zaljsh un zils.

Image

Image

Vispirms jaatbriivo zilais shtekeris, tad zaljais, tas taadeelj ka vadu garums atshkjiras. Taatad kreisaa puse un tad labaa.

Image

Image

Image

Shtekeriem ir sprosti (rozaa) kurus uz augshu stumjot praatiigi atbriivojam sprostu - vienlaiciigi naaks aaraa shtekeris. Liekot kopaa vnk apgrieztaa seciibaa. Tagad nu spidometra panelim jaabut mums rokaas. Cik lasiiju dazhi ekstreemisti aardiijushi caurspiidiigo aizsargstiklu nost. Es piedaavaaju saliidzinoshi normaalu variantu.

Atkariibaa no spidometra razhotaaja un auto gada spidometrs ir vai nu sasprausts vai saskruuveets. Manam VDO bija sasprausts.. plus ar 3 skruuveem fikseets. Paliekam ko miikstu apakshaa, es njeemu dvieli. Parbaudaam vai nav kaadas sleeptaas skruuves. man bija laikam kaadas 3 vai 4.

Image

Image

PRAATIIGI !! un taisni nesakanteejot malas atdalam prieksheejo vaaku no spidometra pamatnes, taa lai netraumeetu pashas ripas vai ceierus.

Image

Image

Taa kaa man negribeejaas to ciparniicu peec tam aiztikt un tiiriit, tad izmantoju lielisku paarsegu no kuuku formaam :D

Image

Kad tas beidzot paveikts tam visam buutu jaaizskataas apmeeram taa. Sheit nu ir taa iespeeja pie reizes iztiiriit to vietu spidometra vaaka iekshpusee pie reguleejamajiem pulkjiem, kur parasti sakraajas puteklji - besii aaraa :roll: Jauniegaadaatie spidometra rinjkji ir saliidzinoshi preciizi izstraadaajumi un nosedz skalaam aareejo malu. Lai vispaar tos dabuutu iekshaa (2 lielie rinjkji) jaasaspiezh nedaudz malas 0 formaa, un tie tik tiko derees cauri. Praatiigi - hromeetaa virsma diezko izturiiga nav.

Image

Image

Lielajiem rinjkjiem viena mala ir shauraaka, ja pareizi atceros taa naaca augshpusee. Rinjkjus jaaievieto taa lai tie maksimaali nosleedzas ar prieksheeja korpusa malu kas naak pie plateem, lai izvairiitos no atstarpeem. Tomeer tie nedriikst berzties pret spidometra plateem! Pretii ieteikumam neizmantot superliimi es to njeemu jo praktiski aatri nofikseet rinjkjus savaadaak nav iespeejams, malu rinjkjim veel ar moment liimi ieziedu, bet visu laiku jaaseko liidzi, lai nekur neizspiezhas cauri. Es ieklaaju iekshaa papiirus, lai gadiijumaa ja nu kas taa skaade nav tik liela.

UZMANIIGI!!! liime nedriikst nonaakt uz caurspiidiigaas plastmasas virsmas, jo tad ir pzd.

Ievietojam rinjkji fikseejam ar punktiem un pieturam liidz liime sakjer. Mazie ietvari fikseejas ar komplektaa liidzi pievienotajaam abpuseejoshi liiposhajaam uzliimeem. Domaaju ka nekaa neturees, bet liip teicami. Lielaakaa gruutiiba pozicioneet to pljonku tai plaanotajaa virsmaa. Ieteikums uzreiz to pilniibaa nepiespiest lai vareetu veikt nelielas korekcijas. Tagad gruutiibas sastaada hromeetaas uzlikas novietoshana virs liiposhaa lentes. Ja kaada mala piekjersies, taa uzreiz pielips. Shajaa vietaa veelams izvairiities no kontakta ar caurspiidiigo virsmu jo tas atstaas taukaunus pirkstu nospiedumus uz stikla - plaani cimdi lieti noderees. Visvieglaak buus pozicioneet videejo raamiiti, viegli tiekam klaat - bet jaaizdara nemazaak preciizi, jo rezultaats buus juusu acu priekshaa! Ja tas viss izdariits - rezultaatam buutu jaaizskataas shaadi.

Image

Tagad visu pedantiski apskatiit, notiiriit plekjus, putekljus un piemeeriit uzliekot atpakalj vaaku. Man naacaas korigjeet augsheejaas uzlikas, lai netrauceetu ceieriem. Klaat tur tikt praktiski nekaa jo pirksts ir par resnu (vieta ap 0,8 - 1,5cm), taadeelj izmantoju koka kjiili piespieshanai. Kjiili arii aptinu ar papiira salveti, lai nesaskraapetu caurspiidiigo virsmu. Izdaram korekcijas ja nepiecieshams - nebuus viegli viss labi liip! Ja ceieriem netraucee, viss pozicioneets pareizi, lielkam kopaa. Salikshana apgrieztaa seciibaa - pie reizes varam visu ar panelju tiiraamo notiiriit. Ja buus palikushi plekji, besiisies ilgi! Rezultaatam jaaizskataas shaadi..

Image

Image

Vismaz man sanaaca taa, ka pieliekot spidometru atpakalj, nebija ne minjas no straavas padeves - spidometrs mironis. Atkal atvienoju akjiiti, atvienoju spidometru un pieliku visu atpakalj - tad viss darbojaas kaa tam jaabuut!

Nu ko, veerteejam pashi - vajag, nevajag - chakars paredzams uz vairaakaam stundaam!! Es to saaku vakaraa, taa kaa piebeidzu salikt visu atpakalj kopaa tikai naakoshajaa dienaa ar skaidru galvu un labu gaismu.

:roll:
Image

Coilovers, Sēdinātās atsperes, Piederumi! Tieši no Vācijas ražotāja

https://www.youtube.com/user/apSportfahrwerk

PM me :thumbs:

VW BOLF by Lakkijs

Post Reply

Return to “DIY sadaļa”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest