VW Golf 4 / Bora, Audi A3 aizmugurējo suportu remonts

Do It Yourself!
Sadaļa par paveiktajiem darbiem pašu rokām - kā pamācība citiem!
Post Reply
User avatar
Lakkijs
Posts: 1269
Joined: 26.02.2007, 13:07
VW: BOLF
Location: Talsi, Latvia
Been thanked: 4 times
Contact:

VW Golf 4 / Bora, Audi A3 aizmugurējo suportu remonts

Post by Lakkijs » 24.02.2014, 22:39

Pirmām kārtām jāsaka ka darīju šo pirmo reizi, tā kā padoms īpaši neiespringt bet pieiet ar pacietību - jo ir izdarāms. Pie reizes ja ir velme un līdzekļi varam mainīt bremžu diskus ;)

Nepieciešamie instrumenti:

11mm, 13mm, 15mm, atslēgas
8 seškante ar normālu tirkšķi
trauks (bremžu šķidruma uztveršanai)
caurspīdīga caurule atgaisošanai
speciālās stangas sprostriņķu izņemšanai
vēl kkas...

Image

Kā jau noprotam, auto uzceļam, nodrošinam un ripuli nost. Domājams šeit padomu nevajaga :shura: Tālāk jau paveras izvēles iespējas. Viens variants ir noņemt tikai suportu, atstājot klāt pakavu(vismaz es viņu tā dēvēju), otrs, noņemt ar visu. Es darīju otro variantu jo man apakšējās vadīklas bija noķīlējušas un ja vien nav iespēja tikt uz pacēlāja vai tml. tad diezgan apnicīgi ir locīties apkārt lai tīrītu vadīklu vietas.

Image

Noņemt suportu var salīdzinoši vienkārši ja tur nav iemitinājies tāds draņķis kad ar kuvaldu jādauza. Atskrūvejam vadīklas izmantojot 15 un 13 atslēgas. Ar āmurīti viegli paklapējot uz aizmugures pusi, tai lietai jānāk lēnām nost no klučiem.

Image

Vadīklas ar gumijām.

Image

Švaki redzams, bet tur kur pirksti, tur ruslans uzmeties un apgrauzis virsmu, kā rezultātā vadīkla ķerās.

Image

Noņēmu arī pakavu, jo nevarēju tā forš tikt klāt lai iztīrītu viņu kamēr pie auto klāt. Tur ir 2 skrūves,ar 8mm iekšējo seškanti - skrūvējam prātīgi vaļā, pirms tam ar kādu wd 40 jo var būt ierūsējušas, iecepušās utt.

Image

Lielais palīgs..

Image

Tad kad, tas izdarīts skrūvējam vaļā bremžu šļauku un ņemam nost suportu. Kāpēc tagad tikai? Tāpēc lai mazāk iztecētu bremžu šķidrums. Es gan mēģināju ar špičku aizsprust, bet varbūt ir vēl kāds labāks paņēmiens, piemēram korķis kāds. Tā, suports nost, noskrūvējam uzgriezni 11mm, iegaumējam kā izskatās pirms jaukšanas :mrgreen:

Image

Noņemam ķegu un rocenes troses turētāju.

Image

Image

Image

Skrūvējam ārā cilindru.

Image

Zem tā redzam ka ir augšējais sprostriņķis, kuru ārā dabūt diezgan viegli. Bet apakšējo bez kārtīgiem štrumentiem ir mokas, toties izdarāma lieta. Man bija "Mega" štruments tāds soso.. tākā pirmais variants :esmu_lol:

Image

Image

augšējais sprostriņķis

Image

Kad tas izdarīts, mums rokās cilindram iekšas (šādā secībā!) ko pēc tam grūti atcerēties.

Image

Cilindra iekšpuses daļas

Image

Kad tās iekšas ārā, mums paveras šāds skats (nu vismaz manā gadījumā).

Image

cilindrs pirms tīrīšanas

Image

pēc (es nopucēju ar ar ūdeņnieku smilšpapīru)

Image

Netīrā suporta iekšpuse ar apakšējo sprostriņķi (šito dabūt laukā ir čakars).

Image

Kad sprostriņķis beidzot abūts ārā [-o< paveras šāds skats.

Image

Tagad to visu mantu tā kārtīgi iztīram, izpūšam ar gaisu. Varbūt ir kāda speciāla ķīmija, man nebija es iztīrīju ar 95. pa 0.98 litrā :shura:

Image

Image

Saliekam jaunās manžetes (lai vieglāk iet vietās var ieziest ar bremžu šķidrumu). BET TURAM VISU MAKSIMĀLI STERILI, draņķi salasīsiet tāpat pēc laika. Vispirms apakšējo apaļo O ring, jo ir dzirdēts ka šo izlaiž tad pēc tam puņķojas tā vieta. Tad cilindram gala manžeti, apakšējais mehānisms, apakšējais sprostgredzens, augšējā manžete suportam, cilindrs ar gofru.

Image

Image

Image

Tad ieziežam manžetes ar bremžu šķidrumu, uzspiežam un skrūvējam iekšā cilindru suportā. Es izmantoju pašu gatavoto, bet var opirkt attiecīgos veikalos vai internetā jau +-20ls

Image

Image

Skrūvējam līdz gofra pilnībā nostājusies vietā. Tas aparātiņš nepieciešams tādēļ ka cilindrs ir reizē jāpiespiež un jāgriež. Aizmuguējo suportu uzbūves īpatnība, dēļ rocenes.

Image

Uzliekam gala manžeti, atbalsta kāju, rocenes ķegu, pievēršam uzmanību tās stāvolim, attiecībā pret suportu.

Image

Nu lūk te nu viņš ir. Iztīrīts, ar jaunām manžetēm. Jāliek virsū, jāatgaiso sistēma, un jālaiž ielās :wink:

Image

Es vēl saliku jaunas vadīklas,jauno smēri un manžetes.

Image

Image
;)
Nu lūk, te nu viņš ir
Image

Coilovers, Sēdinātās atsperes, Piederumi! Tieši no Vācijas ražotāja

https://www.youtube.com/user/apSportfahrwerk

PM me :thumbs:

VW BOLF by Lakkijs

Post Reply

Return to “DIY sadaļa”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest